اهمیت سرعت لود شدن یک وب سایت تجاری

بسیاری از صاحبان وب سایت ها، به هنگام بررسی عوامل موفقیت سایت اینترنتی کسب و کارشان، فاکتور اساسی سرعت وب سایت را از قلم می اندازند و مستقیما به سراغ تهیه محتوای باکیفیت، لینک گیری از سایت های دیگر و پیاده سازی ساختار هدایتی(Navigational structure ) سایت می روند. هرچند تمامی این فاکتورها برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین حائز اهمیت هستند، با این حال از مشخصه سرعت سایت نیز نمی توان چشم پوشید.
website speed
تجربه کاربر، بالاترین اولویت است!
هدف اصلی وب سایت هر کسب و کاری، ارائه اطلاعات به مشتریان و القای حس مثبتی از سوی کمپانی است. درصورتی که وب سایت مجموعه، کند و سنگین باشد، حوصله کاربران سر می رود، درنتیجه ممکن است بلافاصله سایت را ترک کنند؛ در چنین وضعیتی کمپانی نمی تواند به هیچ یک از دو هدف خود نائل آید: مشتری به اطلاعات موردنظر خود دست پیدا نمی کند و کمپانی نیز نمی تواند تاثیر مثبتی بر روی وی باقی بگذارد.
امروزه که طیف وسیعی از کاربران به کمک دستگاه های موبایل به گشت زنی درون اینترنت می پردازند، تحمّل وب سایت های کند بیش از پیش دشوار شده است؛ کاربرانی که در حال رانندگی و یا درون صف میوه فروشی مشغول بررسی محتوای صفحات هستند، طاقت ندارند منتظر بارگذاری صفحه بمانند.
تعیین سرعت وب سایت
خوشبختانه به کمک ابزارهای تحلیلگر گوگل(Google Analytics ) می توان سرعت وب سایت های وابسته به کسب و کارهای کوچک را به راحتی تعیین کرد. بدین منظور کافی است وارد اکانت گوگل خود شوید و درون ابزار، به بخش بررسی سرعت سایت(Site Speed Overview ) سری بزنید. به کمک داده های موجود در این بخش می توانید متوجه شوید کاربران به صورت متوسط چقدر منتظر بارگذاری صفحات می مانند. به علاوه می توانید به کمک قابلیت تشخیص سرعت صفحات گوگل(Google’s Page Speed Insights ) ، سرعت سایت را به صورت بسیار دقیق تر محاسبه کنید. گوگل عموما سرعت وب سایت ها را براساس مقیاسی از ۰ تا ۱۰۰ ارزیابی می کند؛ بدین ترتیب امتیاز ۱۰۰ به منزله برق آسا بودن وب سایت است؛ با این وجود امتیاز ۸۵ یا بالاتر هم از دید گوگل نمره قابل قبولی است. یکی از بهترین ویژگی های برنامه فوق این است که دستورالعمل کاملی در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند سرعت سایت خود را اندکی بهبود دهند. به عنوان مثال ممکن است گوگل پیشنهاد دهد یکی از تصاویر موجود در سایت را فشرده تر کنید تا صفحه موردنظر سریعتر بارگذاری شود. با این حال امکان دارد برخی از صاحبان وب سایت ها نتوانند بدون کمک کارشناسان خبره بازاریابی، دستورات پیشنهادی را اجرا کنند؛ هرچند ابزار ارزشمند فوق بگونه ای طراحی شده است که هریک از کاربران به تنهایی نیز می توانند از آن استفاده کنند.
به منظور بررسی سایر امکانات موجود در ابزارهای گوگل، به راهنمای کاربردی آن مراجعه کنید.
سرعت بالاتر صفحات، منجر به کسب رنکینگ بهتر می شود
سرعت وب سایت، فاکتوری اساسی در رنکینگ صفحات به هنگام جستجوی موبایلی و یا معمولی(Mobile and Desktop Searches ) درون گوگل است. بنابراین بهتر است از همین امروز دست به کار شوید؛ ممکن است هر لحظه تعداد بی شماری از کاربران وارد سایت شوند و به دلیل سرعت پائین بارگذاری آن، به سرعت صحنه را ترک کنند..

نویسنده مطلب: کامیاب کاویانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WordPress spam blocked by CleanTalk.