• آموزش فلکسو
  • فلکسوگرافی
  • آنیلوکس
  • روتوگراور
  • مدیریت رنگ
  • آماده سازی فایل
  • فروشگاه
  • سایت جدید آموزش
طراحی گرافیک،آماده سازی فایل،نظارت فنی،آموزش فلکسو
  • آموزش فلکسو
  • فلکسوگرافی
  • آنیلوکس
  • روتوگراور
  • مدیریت رنگ
  • آماده سازی فایل
  • فروشگاه
  • سایت جدید آموزش
آماده سازی فایلگرافیک

طراحی لوگو و ۲۰ پرسشی اساسی

کامیاب کاویانیآوریل 12, 20160 نظر01.2k

طراحی لوگو و ۲۰ پرسشی که باید از سفارش دهندگان پرسید؟

در ابتدای هر پروژه، هر طراح گرافیک با تعدادی از سوال‌های گوناگون روبروست. اطلاعات دقیق درباره‌ی مشتری، راهی است به سوی اجرای یک پروژه موفق که می‌توانیم با استفاده از آن دورنمایی واضح از ساختار کاری که می‌بایست انجام گیرد داشته باشیم.

با کنار هم قرار دادن پاسخ‌های این پازل می‎توان از خطاهایی مثل طولانی شدن روند کار، از دست دادن سفارش، دو یا چندباره کاری و بروز خطا به علت کمبود اطلاعات جلوگیری کرد. به عنوان مثال: زمان تحویل کار، خواسته‌های سفارش‌دهنده، موارد استفاده از اثر خلق شده و ….

طراحی لوگو - logo design

طراح گرافیک در این بخش از کار با پرسش‌هایی که بخشی از آن به تجربه، مهارت، اشتباهات سفارش‎های قبل و … مربوط است، اقدام به پرسیدن سوال‌هایی به صورت شفاهی یا حتی مکتوب از سفارش دهنده می‌کند. اهمیت نوع، روش بیان، توالی سوال‎ها، یا حتی درستی آنها بستگی به مهارت طراح و شناخت او از جامعه کاری، فرهنگ جامعه‌ی سفارش دهنده، استفاده از لغات تخصصی آن حوزه‌ی کاری و حتی استفاده‌ی صحیح از زبان بدن دارد.

مجموعه سوال‎های اساسی طراحی لوگو

در این مبحث سعی شده به طرح مجموعه سوال‎های یک جلسه مذاکره بین طراح گرافیک و سفارش دهنده پرداخته شود. از این سوال‌ها می‌توانید برای سفارش طراحی لوگو، پوستر و دیگر تولیدات گرافیکی استفاده کنید. نکته مهم تهیه‌ی لیستی چاپ شده و مکتوب با ذکر نام سفارش دهنده و پاسخ‌های وی در مورد سفارش است. سفارش‌های شفاهی باعث بروز مشکلاتی در حین کار خواهد شد. در انتها، این لیست باید به تایید هر دوسوی قرارداد یعنی سفارش‌دهنده و سفارش‌گیرنده برسد.

پرسش‌های مرتبط با شرکت یا حوزه فعالیت سفارش دهنده طراحی لوگو:

۱– خدمات یا کالای ارائه شده توسط شرکت‌تان را چگونه توصیف می‏کنید؟
۲– اهداف بلند مدت شرکت شما چیست؟
۳– چرا به لوگوی جدیدی نیاز دارید؟ اگر لوگوی دیگری دارید، علت سفارش دوباره شما چیست؟
۴– رقبای اصلی شما چه کسانی (چه شرکت‌هایی) هستند؟
۵– عامل تمایز شما از رقبایتان چیست؟
۶– محدوده سنی گروه هدف و مصرف کنندگان شما چیست؟
سوال ۶ منجر به تاثیرگذاری و القاء حسی مناسب با ساختار لوگو در بیننده می‌شود.

پرسش‌های مربوط به پروژه طراحی:

۷– آیا شرکت شما یک تگ لاین (tagline) دارد؟
اگر جواب مثبت است، آیا علاقه دارید که از تگ‌لاین‌تان در کنار لوگو استفاده کنید؟
۸– آیا تصویر ذهنی خاصی از لوگویتان دارید؟
۹– آیا به رنگ خاصی علاقه دارید؟ آیا برند شما رنگ خاصی دارد؟
۱۰– از چه رنگی نمی‌توانیم استفاده کنیم؟
۱۱– اگر قرار باشد لوگوی شرکت‌تان را توصیف کنید از چه صفتی استفاده می‌کنید؟
۱۲– می‌خواهید چه پیام یا حسی به وسیله لوگوی شما به بیننده القاء شود؟
۱۳– ترجیح می‌دهید که لوگوی شما تایپ فیس باشد یا دست نویس؟
۱۴– از چه تایپوگرافی‌ای خوشتان می‎آید؟
مثال: اسکریپت، ضخیم، نازک، دست‌نوشت یا طراحی حروف
۱۵– از لوگوی شما قرار است کجا استفاده شود؟ مثال: چاپ، وب و …
۱۶– کاربرد اصلی لوگوی شما در کجاست؟
به عنوان مثال اگر کاربرد اصلی لوگو در فضای وب است، لوگوی افقی مناسب‌تر است.
۱۷– زمان تحویل پروژه یا همان deadline چه زمانی است؟
۱۸– بودجه اختصاص داده شده جهت طراحی لوگو چه مقدار است؟
۱۹– آیا نیاز به طراحی‌های دیگری در قالب یک مجموعه همراه با لوگوی جدیدتان دارید؟ مثال: کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ و …
۲۰– چه نوع لوگوهایی برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

منبع: سایت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

  • Brand
  • Logo
  • Logotype
  • آرم
  • لوگو
  • لوگو تایپ
  • نشان
  • نشانه
اشتراک‌گذاری
انتقال مرکب با استفاده از نور لیزر نوشته قبل
فرآیند تولید قوطی کنسرو نوشته بعد

نوشته‌های مرتبط

Elastomer Blend vs. Photopolymer
آماده سازی فایلفلکسوگرافی

کدام کلیشه فلکسو مناسب چاپخانه ماست؟

کامیاب کاویانیدسامبر 5, 2021
lynda
آماده سازی فایلایلاستریتورفتوشاپ

آموزش نرم افزارهای گرافیکی

کامیاب کاویانیمی 15, 2021
ساخت قالب دایکات
آماده سازی فایلدایکات

ساخت قالب دایکات

کامیاب کاویانیآگوست 20, 2021
retouch-xpress
RetouchXPressآماده سازی فایل

نرم افزار روتوش فایل برای چاپ در فتوشاپ (با ۱ کلیک)

کامیاب کاویانیجولای 19, 2019

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

Rateing*

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eskoآماده سازی فایلفلکسوگرافیکالیبراسیون

نرم‌افزار و پلاگین‌ Esko (نصب و آموزش)

آگوست 12, 2018
کالیبراسیونمدیریت رنگ

کالیبره رنگ مانیتور (اصلاح استاندار رنگ‌ ماینتور)

ژانویه 10, 2020

حق کپی رایت

تمامی اطلاعات این وب سایت متعلق به کامیاب کاویانی است، محتوایی که مطالعه می‌فرمایید حاصل تحقیق، تلاش، صرف ساعت‌ها وقت و هزینه می‌باشد، هرگونه نشر بدون ذکر منبع بی انصافی و بدون رضایت است.

درباره ما

کامیاب کاویانی، طراح گرافیک و مدرس دوره پیش از چاپ؛ ارائه دهنده خدمات طراحی گرفیک بسته بندی و لیبل - راهکارهای آموزشی طراحی و آماده‌سازی فایل چاپی (افست، فلکسوگرافی و روتوگراور)

© Copyright 2019 Flexoice. All Rights Reserved Powered by Kamyab Kaviani
  • فارسی
  • English
  • همه پست‌ها
  • درباره مجله چاپ و تماس با ما